PR-asówka

Solidna dawka e-prasy dla każego copywritera/PR-owca/social media specialist/content managera i tych, którzy chcą wiedzieć, co w branży „ćwierka” <tweet-tweet>.

Codzienna prasówka jest ważnym elementem mojej pracy. Żeby była jasność, ostatnio ze znajomym określiliśmy tym terminem codzienną lekturę Pudelka, ale tutaj akurat nie o to chodzi. To będzie tekst o fajnych i ciekawych, ale też w pełni profesjonalnych serwisach, z których, moim zdaniem, każdy zainteresowany takimi kwestiami jak PR, marketing, branding, copywriting, social media itd. powinien korzystać. Generalnie to taka branża, która – w zależności od postępu technologicznego, tendencji i kierunków, w których podąża społeczeństwo – bardzo szybko ulega zmianom. Przeczytanie jednej książki nie uczyni z nikogo PR-owca. Tak samo nikt nie zostanie w pełni profesjonalnym blogerem, jeżeli nie będzie na czasie z aktualnościami – nowymi narzędziami, dostępnymi wtyczkami, info na temat zasięgów i statystyk itd.

Dla mnie, jako copywritera, prasówki są przede wszystkim dużą dawką inspiracji dla nowych tekstów. Umówmy się, to jest taki zawód, że trzeba posiadać jako taką wiedzę na każdy temat. Albo umieć taką wiedzę odpowiednio szybko znaleźć.

Poniższe serwisy i blogi czytam regularnie. Podkreślam – regularnie, nie znaczy codziennie. W innym razie musiałabym poświęcić codziennemu ogarnianiu e-prasy jakieś trzy godziny. A nie mam na to czasu. Na niektóre strony zaglądam naprawdę sporadycznie, ogarniam sobie na to np. jeden dzień w tygodniu/miesiącu.

Serwisy

Press – naturalnie polecam też wydania papierowe, zawierające comiesięczną porcję najważniejszych faktów, ciekawe wywiady i dobre teksty, zestawienia i raporty z branży medialnej. Po ogarnięciu magazynu od deski do deski możecie zaglądać na portal i być na bieżąco. Ze wszystkim. Totalnie ze wszystkim. Polecam wszystkim zainteresowanym zakładkę Raporty i Public Relations.

Wirtualne media – kolejny serwis prezentujący każdego dnia ogromną ilość informacji ze świata mediów nowych i tradycyjnych. Ps.: Po kliknięciu w dowolną kategorię, gdzieś na dole strony znajdziecie naprawdę konkretną bazę branżowych pojęć. Przydatne.

Brief – aktualności, tematyka dotycząca społecznej odpowiedzialności biznesu, rynku pracy w ogóle i innowacji. Plus fajna lekka kategoria | Inspiracje |.

Blogi

Sprawny Marketing – doskonały! Moc treści o content- i online marketingu, mediach społecznościowych, kreowaniu wizerunku i przydatnych narzędziach (również dla blogerów).

Fahion PR Talks – pierwsza w Polsce platforma dla ludzi z branży PR mody. Ja wprawdzie doświadczenia w dziale fashion nie mam żadnego…ale serwis i tak uwielbiam. Poczytajcie, te wszystkie teksty są tak naprawdę bardzo uniwersalne i często nie odnoszą się jedynie do świata mody. Jak dla mnie jedna z fajniejszych pozycji.

Czaplicka.eu – Matkoboskaczęstochoska czego tu nie ma. Monika Czaplicka sama w sobie stanowi już taką markę w polskim Public Relations, że…właściwie nie wiem, czy trzeba pisać więcej. Jeżeli jeszcze nie ogarnęliście jej strony to zaglądajcie i czytajcie. Dobra, polecam case study – autorka koncentruje się przede wszystkim na sytuacjach kryzysowych. Koniecznie poszukajcie też Mapy Social Media, zawierającej najważniejsze cykliczne wydarzenia branżowe.

Blog agencji Semahead. Głównie o e-marketingu: mediach społecznościowych, aktualnościach i wszelkiego rodzaju przydatnych narzędziach. <Besos>, jak mawia klasyk 😉

Blog serwisu Text Bookers dla copywriterów. Zaglądam tu wprawdzie rzadko, ale często znajduję coś ciekawego.

Urszuli Phelep z bloga Kreatywny Marketing nie trzeba nikomu przedstawiać. Zwłaszcza dziewczynom z grupy Biznes i blogowanie dla kreatywnych kobiet. Garść genialnych porad dotyczących marketingu w internecie. Cud-content dla każdego blogera.

Blog Artura Jabłońskiego, o marketingu, Public Relations i mediach społecznościowych. Klasa.

Socjomania dla zakręconych na punkcie mediów społecznościowych wszelkiego rodzaju.

Pijaru Koksu. No klasyk, co tu dużo mówić. Świetne, cotygodniowe podsumowania każdego tygodnia.

Blog PR-owiec.pl Pauliny Baer. Trochę o Public Relations, trochę o samorozwoju, trochę lifestyle’u. Dobre, mądre i przyjemne teksty.

Tekst ne jest może do końca przemyślany, być może podzielenie linków na kilka pomniejszych kategorii byłoby lepsze… Ostatecznie i tak planuję ogarnąć dodatkową zakładkę | Czytam | z linkami do wszystkich wszystkich stron i blogów, które odwiedzam – tam z pewnością wszystko będzie dograne o wiele lepiej 🙂

Może wy znacie jakieś fajne blogi – ciekawe, ale nie tak znane – dotyczące copywritingu, freelancingu, PR, content marketingu, mediów społecznościowych? Dawajcie w komentarzach!

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s