Duża kawa #3

 

Trzecia mocna dawka super-linków na blogu. Chodźcie!

Ostatnio doszłam do wniosku, że funkcja | zapisz | na FB to zło. Niby super, fajnie – jak nie mam czasu na przeczytanie jakiegoś tekstu, to zapisuję i wracam, kiedy mam na to wolną chwilę/ochotę. Niestety, ostatecznie kończy się na tym, że pod koniec miesiąca klikam w zakładkę i muszę scrollować #milionpińćsetstodziewięćset linków wszelkiego rodzaju. A połowa z nich, to, za przeproszeniem, pierdoły. Na szczęście ogarnęłam się odpowiednio wcześnie i z całej tej masakry wyszukałam dla was kilkanaście najlepszych linków minionego miesiąca. #BrawoJa.

Content | PR | Marketing

Na początek coś przyjemnego. Brand24 ogarnia case study: „Legend Polskich” od Allegro. Da się robić genialny content w Polsce? Pewnie że tak. #Besos jak mawia klasyk dla całego projektu, przy okazji.

O roli prowokacji w branży fashion w serwisie Sukces Pisany Szminką opowiada Olka Kaźmierczak. Mądry tekst. I nie tylko dla fanów mody.

Dziennikarka, która zachwyca się bezdomnym czytającym Vogue czy dziecięca piżama z naszytą Gwiazdą Dawida to tylko niektóre z PR-owych wpadek, które nie powinny się zdarzyć. Łapcie listę od Fashion Biznes!

Poszukiwanie inspiracji i karmienie kreatywności to nieodłączne elementy pracy każdego copywritera/blogera/specjalisty PR. Jeżeli macie z tym problem, zobaczcie, jak sobie radzą najlepsi w branży.

Działasz w mocno „zatłoczonej” branży? I tak możesz się wyróżnić na tle konkurencji. Łapcie tekst z bloga Sprawny Marketing.

Blogi | Media społecznościowe

Było już milion tekstów o trendach w mediach społecznościowych. Ale czy czytaliście o tym, jak NIE robić internetów w 2016 i co już jest passé? Jak nie, to łapcie rady z bloga Sotrender.

Za to Sprawny Marketing podpowiada, jakie błędy popełniamy najczęściej na Instagramie.

Rafał Hetman z bloga czytamrecenzuje.pl refleksyjnie – o tym, czego nie zrobiłby dzisiaj jako początkujący bloger.

Anna Płachta o najciekawszych kampaniach social media w 2015 roku.

Genialny content brazylijskiego biura/agencji turystycznej. Znalezione na Ads of the world.

Rozwój

Dzisiaj odpoczynek to sztuka. Świetny tekst na ten temat znalazłam na blogu Droga do minimalizmu

Słyszeliście kiedyś o „Gap Year”? To coś w rodzaju „A może rzucić wszystko i jechać w Bieszczady..”. I-D przekonuje, że to nie taki głupi pomysł. to kiedy jedziemy?

Fashion PR Girl, (podlinkowana wcześniej Olka Kaźmierczak),wymienia pięć książek, które zapewnią wam awans.

O pracy, odwadze i dobrym brandingu. Inspirujący wywiad z Anią Kruk.

Vers24 to w ogóle moje odkrycie ostatniego miesiąca. Dużo dobrych i inspirujących tekstów z szeroko rozumianej tematyki lifestyle. Tutaj tekst dla zapracowanych dziewczyn – jak napisać super CV?

Wstajesz rano i czujesz się jak DiCaprio po walce z miśkiem? Z tekstu Gosi Boy dowiecie się, co powinniście zrobić DLA SIEBIE, żeby od początku dnia wystartować z energią i genialnym samopoczuciem.

Narzędzia

Piotr Skoczylas jest fotografem i robi cuda, jak z czołówki „True Detective”! Tutaj, krok po kroku, zdradza w jaki sposób.

Social Press o nowym narzędziu FB. Będziecie mogli jeszcze lepiej targetować swoje posty. Yupi!

The NETS i praktyczny przewodnik po Content Marketingu. Ogromna dawka przydatnej teorii i wskazówek. Udostępnione z dobroci serca – za free.

Brand24 o przydatnych narzędziach do tworzenia pięknych grafik. Klikajcie – połowy z nich nie znałam, a zapowiadają się co najmniej ciekawie!

One little Smile i darmowe fonty imitujące odręczne pismo.

W jaki sposób oznaczyć w poście samo imię? Czy da się tak samo oznaczyć fanpage? W tym tekście macie 14 rzeczy, których mogliście nie wiedzieć o komunikacji na FB. I parę przydatnych narzędzi.

Reklama

Tak się powinno robić reklamy. Spot o drużynie Prima[co]l Lowlanders to jednocześnie genialna i niebanalna promocja Białegostoku.

 

Genialna reklama Cillit Bang. I ta nuta…

Sport England to organizacja zajmująca się promowaniem aktywności fizycznej w codziennym życiu. Ich kampania trochę przypomina mi reklamę Nike (ale uczciwie przyznam, nie wiem, która powstała wcześniej). Generalnie super – prawdziwe kobiety też dają radę. I to jak!

Ogarniacie reklamy Axe? Kojarzycie ten klimat? To teraz patrzcie na to – świetny zwrot w przekazie międzynarodowej marki i fajne poruszenie, tematu, czym tak naprawdę może być męskość. Jestem jak najbardziej za!

Uwielbiam najświeższą kampanię Żywca. Na maksa pozytywna, w takim trochę wakacyjnym klimacie. Ostatnio w Krakowie widziałam billboard ze sloganem Żona bez „Ż” to tylko Ona. To tak proste, że aż genialne. Kampania z fajnym przekazem!

Inne

Świetne ilustracje na temat roli mediów we współczesnym świecie. Znalezione na stronie Label Magazine.

Kochacie symetrię? Łapcie Symmetrical Monsters. Wasze pedantyczne Ja będzie zachwycone!

Wyrwij ze świata co się da. Ciekawość i poszukiwanie to szansa na więcej, niż jedno życie. Na koniec doskonały film Krzysztofa Gonciarza, zrealizowany we współpracy z Intel.


 

Ci, co nie widzieli, teraz mogą też nadrobić blogowe posty z minionego miesiąca:

Powroty

Linki z grudnia, czyli Duża Kawa #2

2016 będzie dla nas dobry

Jak tworzyć grupę docelową?

Persony

Przydatne narzędzia, które pomogą wam tworzyć piękne teksty

Cierpienia młodego copywritera. Miało być zabawnie i z przymrużeniem oka, a podobno wyszedł mi bardzo mądry tekst.

PR-asówka – co czytać, żeby ogarniać branżę?


Wow. Wyszło tego naprawdę, naprawdę dużo! I tak wszystkie uważam za godne polecenia. Co sądzicie o najnowszych wątkach | Narzędzia | i |Reklama|? Publikować więcej tego typu treści, czy zostać przy samym kątętach, pijarach i blogosferach? Dawajcie w komentarzach!

10 uwag do wpisu “Duża kawa #3

  1. Uwielbiam takie posty! Zawsze po przeczytaniu mam mnóstwo pootwieranych kart i jeszcze więcej inspiracji 😉
    Też lubię funkcję „Zapisz” na fejsie, odkryłam ją, jak akurat mi się kończył pakiet internetowy, a link mnie zaciekawił i chciałam do niego potem wrócić 🙂 Lecę przeglądać co tam ciekawego poleciłaś!
    Trzymaj się ciepło 🙂

    Polubione przez 1 osoba

  2. Bardzo lubię wpisy z linkami. Uświadamiam sobie wtedy, ile ciekawych treści mi unika :).

    Otworzyłam już kilka zakładek i na ten moment musi mi to wystarczyć, bo zmykam do pracy ;). Szczerze mówiąc, najbardziej nie mogę się doczekać przeczytania Twojego wpisu, o cierpieniach młodego copywritera.

    Polubione przez 1 osoba

    1. Cierpienia młodego copywritera tak naprawdę powstały z braku weny na napisanie czegoś mądrego. Paradoksalnie to podobno bardzo mądry wpis 😛 Więc przeczytaj koniecznie – jestem ciekawa Twojego zdania 🙂

      Polubienie

Skomentuj

