Duża Kawa #4

Luty za nami. Na tę intencję na blogu kolejna mocna dawka dobrych linków. #indżoj

Zanim ogarniesz, to co dla ciebie przygotowałam, spójrz na to: mam fanpage! Po pięciu miesiącach od założenia bloga stwierdziłam, że przydałoby się wkroczyć z Copyblogerką do social mediów #wcześnie #mistrz #contentu. Nie, że się chwalę. Tak tylko…no dobra, chwalę się o! No i zachęcam do lajkowania i towarzyszenia mi również na FB #dzięki.

Content| PR | Marketing

Logo to integralna część budowanego przez markę wizerunku. W Artique na logotypy najpopularniejszych brandów rzucono ekipę hipsterów i…zobacz, co z tego wyszło.

Poradnik dla zielonych: jak napisać typowy tekst pod SEO.

PR-owiec o zaufaniu w branży. Bardzo dobre.

Proste. Lista 21 polskich-fantastycznych, od których warto się uczyć marketingu online.

Jeżeli jeszcze nie lubisz Brief na FB, zrób to! Magazyn świetnie wykorzystuje funkcję audycji na żywo i codziennie (tak mi się wydaje) organizuje transmisje pełne naprawdę dobrych, branżowych treści. Przykład tutaj.

Paweł Tkaczyk przez nieco ponad godzinę przekonuje o sile opowieści i rozkłada pojęcie storytellingu na części pierwsze. Porządna dawka wiedzy dla wszystkich, którzy poszukują prostej drogi do swoich odbiorców/czytelników/klientów.

Facebook zmienia algorytm #coś podobnego! Na początku lutego serwis zapowiedział, że sposób dobierania treści będzie się odbywał nie tylko na podstawie interakcji odbiorców, ale również ich zainteresowań i preferencji. Więcej w tekście Wirtualnych Mediów.

Kolejną zmianą wprowadzoną przez inżynierów Zuckerberga jest Facebook Canvas – dodatkowa funkcja dedykowana reklamodawcom. O co cho? Z FB Canvas można robić genialne, krótkie klipy w rodzaju landing page, które pozwalają na zapoznanie się z ofertą e-sklepu lub innego biznesu bez potrzeby opuszczania serwisu. Pięknie to wygląda.

Szaleństwo – FB wprowadził też nowe reakcje. Możecie o nich przeczytać m.in. na moim blogu, w poprzednim poście.

Wycena tekstu to dla mnie zawsze kłopotliwa sprawa. Niby mam własne stawki, ale zawsze się zastanawiam, czy są one adekwatne do tych obowiązujących na rynku. Myślę, że jeżeli działasz w podobnej branży, masz ten sam problem, zwłaszcza, że na grupach FB tego typu wiedza jest praktycznie niemożliwa do zweryfikowania. Ci, co zajmują się prowadzeniem fanpage mają łatwiej, bo Why So Social rozłożył na czynniki pierwsze pracę związaną z komunikacją na FB i przejrzyście ogarnął wszystkie stawki w jednym artykule.

Kryzysy w social media. Jak sobie z nimi radzić? W tym tekście Brief wymienia pięć genialnych przykładów kreatywnego podejścia do trudnych spraw. Większość z nich, jako studentka Public Relations, znałam, ale może ty znajdziesz dla siebie inspirację.

Ci, którzy czytali już posty na blogu, z pewnością zauważyli moją słabość do ubierania błyskotliwych myśli-wtrąceń w hashtagi. Ok, ja się nimi bawimbawim, ale prawda jest taka, że hashtagi mają ogromną moc w sieci. O czym przekonuje Igor Podgórski na swoim vlogu (swoją drogą, bardzo fajnym).

Rozwój

Przemysław Rosa i książki, które przyspieszą Twoją karierę w 2016 roku. Genialne zestawienie publikacji dotyczących e-marketingu, social mediów i reklamy. Chętnie zobaczyłabym je u siebie w domu.

Narzędzia

Jeżeli pracujesz na co dzień ze słowem pisanym to będziesz wdzięczny za tego linka. Bierz 13 polskojęzycznych narzędzi ułatwiających życie content-fightera.

Od tworzenia nagłówków poprzez promocję bloga. Łapcie szesnaście tekstów dla zblogowanych, które (raczej) trzeba przeczytać.

Mega sprawa. 150 stron z opisami serwisów i programów, które ułatwią życie każdemu content fighterowi. Narzędzia Content Marketingu do pobrania tutaj. Za maila.

Reklama

Mogłam wrzucić do tego worka wszystkie dobre reklamy z Super Bowl, ale post rozwlekłby się wtedy jak historia romansów Ridge’a i Brooke.
Poniżej pozwoliłam sobie tylko opublikować link do reklamy Audi, która mnie zmiażdżyła. Super motyw, prosta historia i nieśmiertelny „Starman” w tle. Pięknie o marzeniach i wolności.

Czesław nastroił ukulele i wystroił się specjalnie na walentynki. O co cho? O taką kampanię, co H&M zrealizował wspólnie z naczelnym polskim grajkiem-chłopczykiem. Świetna inicjatywa – 14 lutego Czesław wykonywał miłosne piosenki stworzone z komentarzy uczestników zabawy. To chyba pierwsza tak duża kampania wykorzystująca audycje na żywo na Facebooku! Gratki.

 

Prosty pomysł i doskonałe nawiązanie do serialu. Co jak co, Greenpeace zyskał tym filmem serca wszystkich fanów Game of Thrones.

Kampania Wolksvagena. Świetnie zrealizowany pomysł i dobre przesłanie: jedziesz: koncentruj się na drodze.

Advertisements

5 uwag do wpisu “Duża Kawa #4

    1. Ahahaha ludki z Greenpeace zawsze stoją przy wejściu na Floriańską w Krakowie. Jestem już mistrzem w eleganckim olewaniu wszelkiego rodzaju zagajeń z ich strony 😛 Ale co jak co, filmik baaaardzo dobry 🙂

      Polubione przez 1 osoba

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s