Duża kawa #5

Bez wstępów. Wiadomo o co chodzi – zapraszam na nieco spóźnione, marcowe linki godne polecenia 🙂

Copywriting/PR/Marketing

Gratka dla copywriterów, PR-owców i specjalistów od marketingu…w sumie to chyba nie tylko. Tekst polecam też każdemu, kto prowadzi własny e-biznes. Miłym gestem jest wysłanie do swoich klientów życzeń świątecznych prawda? No nie zawsze. Bo jeżeli te życzenia są sztampowe/kiepskie, a w dodatku wysyłasz je w formie jednego maila do wielu kontrahentów to serio – nie robisz sobie dobrego PR-u. Klient poczuje się a) znudzony kolejnymi życzeniami (dostaje ich w tym czasie sporo) i b) że nie traktujesz go poważnie, w momencie, w którym zobaczy swojego maila na cholernie długiej liście innych adresatów. Jeżeli stosujesz wymienione wyżej praktyki, to łap tekst od Go Public. Przyda ci się 🙂

Lubię internety, ale każdy, kto przeczytał przynajmniej kilka moich tekstów wie, że lubię też seriale (dobra, “lubię” to mało powiedziane). Filmy też oglądam. A jak trafiam na film/serial ogarniający tematy Public Relations, marketingu, social media, dziennikarstwa, to cieszę się jak na Boże Narodzenie. Dlatego TA lista opublikowana na PR Daily jest fajna.

Post z kwietnia, ale co mi tam 🙂 Copywriting to taka specyficzna praca, której główne filary to: warsztat, kreatywność, radzenie sobie z wyzwaniami i trudnymi zleceniami (już tłumaczę: wyobraź sobie, że masz napisać teksty o paszy dla zwierząt albo cewnikach – taaaa…zbieranie i przeglądanie materiałów…#dżizus #mojeoczy).
I o ile ten brak strachu przed wyzwaniem można w miarę rosnącego doświadczenia wypracować, kreatywność stymulować (chyba, że w ogóle jej nie masz, wtedy problem), to warsztat trzeba ćwiczyć. Nieustannie. Najlepiej poprzez częste czytanie oraz ćwiczenia dedykowane copyfighterom. O i proszę, w ten sposób sprawnie przeszłam do tekstu Kingi z bloga Zaparzę ci herbatę: 3 ćwiczenia dla copywritera. Proste, fajne, przyjemne, a w dodatku do pobrania w pliku PDF. Zajrzyj i wykorzystaj godzinę na zrobienie czegoś produktywnego 🙂

Social media

No. No nareszcie! Przyznaję – nie mam Snapchata. Po pierwsze, mój wiekowy Lumik Papryfon uważano za “smart” jakieś trzy, cztery lata temu. Nie wspomnę już o zainstalowanym w środku systemie Windows Phone, który albo nie obsługuje żadnych fajnych smartfonowych narzędzi, a jeśli już, to w nowych modelach (serio, mój się do nich nie zalicza). Dobra, więc nie mam Snapchata. I jak do tej pory, nie ogarniałam sensu tego medium społecznościowego. Dopiero, kiedy częstochowska Straż Pożarna stworzyła tam swój profil stwierdziłam, że coś jest na rzeczy 😛 (serio, mają snapa). Jakby w odpowiedzi na moje potrzeby Sprawny Marketing opublikował Przewodnik po Snapchacie. Mocna dawka wiedzy dla kompletnie zielonych. Polecam!!

Tak samo ultra fajny tekst pojawił się na blogu Agencji Semahead. Ten tekst, to dziesięć prostych, ale skutecznych trików i sztuczek pozwalających prowadzić fanpage jeszcze lepiej (przecież dobrze nie wystarczy, prawda?)

Swojego czasu skombinowałam na blogu posta o strategii contentowej – że jest potrzebna, ułatwia wiele spraw w życiu blogera, blablabla. Oczywiście strategia powinna być też nieodłączną częścią prowadzenia fp na Facebooku. Po co, na co to komu i jak ją przeprowadzić samodzielnie? Wszystko znajdziesz u Agnieszki, na blogu Social Media Mixer.

Kilka razy wspominałam, że stażuję w agencji marketingowej. Agencja nazywa się Niebieski Lis i ma bloga, na którym też od czasu do czasu ogarniam teksty, głównie z tematyki social media #fejm #prestiż #tesprawy.  Z tego (wpisu) jestem szczególnie zadowolona. O kryzysie w social media – dlaczego warto brać go pod uwagę, jak się przygotować lub jak mu przeciwdziałać, jeżeli jednak coś nie poszło tak, jak powinno.

Taka kampania!

“Seed” Naomi Kawase to kolejna odsłona cyklu Miu Miu Women’s Tales. I wiesz, jeżeli rzadko kiedy ogarniam filmy “modowe” do końca, to tutaj dziesięć minut minęło zbyt szybko. Pięknie zrealizowany obraz, świetnie wpisuje się w ogólną działalność Miuccii Prady, która konsekwentnie łączy w kolekcjach i sztukę i modę.

 

Na blogu

Real Time Marketing: sposób na dobry content

Czytaj! Autentyczność przyciąga

Pisz krótko!

8 lekcji tworzenia dobrych treści z „House of cards”

Czy pisania można się nauczyć?

Jak tworzyć piękne teksty cz.2


 

Dobra, a jak u was? Trafiliście na inspirujący tekst? Świetnie zrealizowaną kampanię reklamową? Super bloga? Dawajcie znać w komentarzach!


Trochę prywaty
Nie trzymam narzuconej przez siebie zasady publikowania dwa razy w tygodniu. Niedobrze, niefajnie. Ale wiadomo, blog to blog – logicznie przegrywa z pracą, studiami i bieganiem. Bez pierwszego nie mam kasy, bez drugiego tańszych biletów MPK i PKP (:P), a bez trzeciego – zdrowia i dobrego samopoczucia, które jest bardzo ważne dla każdego “pracującego” z kreatywnością. W dodatku ostatnio tyle się działo! Targi eHandlu w Kato (świetna impreza, uzbierałam mini kolekcję social-media-geek eko-toreb), pierwszy udział w miejskim biegu (w deszczu, za to z życiówką, więc się chwalę).
Ok, może teraz będzie więcej czasu. Postaram się wrócić do dawnego trybu publikacji środa-niedziela. Obiecuję. Nie wiem tylko komu bardziej – wam czy sobie… 🙂
Pozdrawiam!

Advertisements

2 uwagi do wpisu “Duża kawa #5

  1. Też nie mam Snapchata ;). Z racji zainteresowania zawodowego, staram się śledzić na bieżąco statystyki dotyczące Snapa i coś o nim czytać, ale nie czuję, że to medium dla mnie. Chyba po prostu nie chcę niczego robić na siłę.

    Dziękuję Ci za polecenie mojego wpisu :).

    Polubione przez 1 osoba

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s