Czytaj! Fast Text: Jak pisać krótkie teksty, które błyskawicznie przyciągną uwagę

W ułamku sekundy skanujesz tekst, w locie łapiesz strzępki przekazów i na tej podstawie decydujesz, który artykuł przeczytasz. Nie jesteś sam. W sieci czytelnicy zachowują się dokładnie tak samo – żeby zwrócić ich uwagę, musisz poznać zasady webwritingu. Tu z pomocą przychodzi Joanna Wrycza-Bekier i jej książka „Fast Text: Jak pisać krótkie teksty, które błyskawicznie przyciągną uwagę”. 


Tworzysz treści do internetu? Prawdopodobnie postać autorki jest ci bardzo dobrze znana. Nie wiesz o kim mowa? Zacznij od bloga poradnikpisania.pl

…i koniecznie sięgnij po tą książkę.

Po pierwsze, nawet jeżeli w swoich tekstach bawisz ciętym humorem Eduardo Mendozy, budujesz napięcie z klasą Stephena Kinga albo zgrabnie mieszasz świat realny z tym nie do końca prawdziwym jak Haruki Murakami – możesz NIE odnieść sukcesu w sieci. I pewnie nie odniesiesz. Dopóki nie poznasz kilku zasad, które rządzą i kierują światem internetowych tekstów, które przyciągają uwagę.

Po drugie, “Fast Text…” to nie regułki, o których zapomnisz zaraz po zamknięciu książki, ale praktyczny przewodnik zawierający mnóstwo przydatnych wskazówek. Wiele dobrego znajdą tu dla siebie zarówno e-pisarze na początku swojej drogi jak i content designerzy, których praca opiera się tworzeniu dobrych treści w sieci.
Dla wielu osób jednym z atutów z pewnością pozostanie niemalże kieszonkowy rozmiar książki. Chociaż całość zamyka się w niespełna dwustu stronach, autorce udało się wyczerpująco opisać każde poruszone zagadnienie. Jak fast text to fast text. 🙂

Każdy kolejny rozdział książki autorka poświęca poszczególnej technice pisania. Jak tworzyć teksty na zasadzie kontrastu? W jaki sposób twórczo korzystać w sieci z metafor? Czym jest metonimia? Jak tworzyć wokół naszej marki/ produktu opowiadanie, które zaangażuje czytelnika? Jak stawiać pytania? Czym są słowa kluczowe i w jaki sposób ogarnąć podstawy SEO, dzięki którym czytelnicy znajdą nas w wyszukiwarce? Łącznie Joanna Wrycza-Bekier prezentuje 21 technik oraz cztery warsztaty, które pomagają w nauce efektywnego tworzenia tekstów w sieci.

Tu kolejna istotna zaleta książki: poza wyczerpującymi wyjaśnieniami i dawką teorii podaną w bardzo prosty sposób, każde zagadnienie jest poparte naprawdę dużą ilością przykładów. Wiele z nich zaczerpnięto prosto ze stron internetowych dużych marek lub po prostu z życia: autorka przywołuje i analizuje teksty piosenek, tytuły książek, powiedzenia i slogany.

Czy warto mieć “Fast Text…” w swoim domu? Zdecydowanie tak. Dla kogo jest ta książka? Moim zdaniem dla każdego. Piszesz do internetu? Powinieneś ją przeczytać. Ale nawet jeżeli nie zajmujesz się zawodowym tworzeniem treści w sieci – jesteś stomatologiem, masz własny warzywniak albo tresujesz kury – powinieneś “umieć się sprzedać” w internecie. A “Fast Text…” z pewnością ci w tym pomoże. Dzisiaj świat online to najlepsza platforma dla stosunkowo taniego i efektywnego promowania swojego biznesu w sieci. Naucz się, jak pisać o marce, dodaj do tego trochę kreatywności i daj się poznać potencjalnym klientom.

Czytaliście już? A może znacie inne tego typu podręczniki dla twórców treści w sieci? Dajcie znać w komentarzu. Dobrego dnia! 

Reklamy

2 uwagi do wpisu “Czytaj! Fast Text: Jak pisać krótkie teksty, które błyskawicznie przyciągną uwagę

  1. Czytałam i jestem bardzo zadowolona – przy czym uważam, że aby rzeczywiście wykorzystać w pełni jej potencjał to trzeba ją czytać bardzo powoli. Jedyne czego mi zabrakło to większej ilości ćwiczeń.

    Polubione przez 1 osoba

    1. Większa ilość ćwiczeń z pewnością byłaby kolejną dość istotną zaletą. I masz rację – chociaż fizycznie książka nie należy do najbardziej obszernych, to paradoksalnie zawiera sporo informacji i trzeba poświęcić odpowiednią ilość czasu na ich przyswojenie. Pod względem prostoty przekazu o wiele „przyjemniej” (chociaż oczywiście nie twierdzę, że Fast Text czytało mi się źle) wypada dla mnie książka Jacka Szlaka „Opowieści w marketingu”.

      Polubienie

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s