Dlaczego Twój content powinien być jak ekipa Avengers

Osobno dają radę, ale razem są siłą nie do pokonania. Tak samo Twój content – będzie miał siłę zdolną poruszyć umysły i serca dopiero wtedy, kiedy połączysz kilka super-umiejętności. Naucz się z nich korzystać, a zaczniesz tworzyć teksty z siłą i gracją prawdziwego Content Hero.

Uzbrój się w strategię

Tony Stark ma talent do nowych technologii. Dzięki temu stworzył mechaniczne serducho, które uratowało mu życie, i zbroję, która uczyniła z niego Iron Mana. Jesteś jak Tony Stark – nie przeobrazisz się w Content Hero, jeżeli nie “uzbroisz” swoich działań w strategię content marketingową.

Strategia jest przewodnikiem po tym po co, w jaki sposób i dla kogo piszesz. To mocne wsparcie dla Ciebie. To ochrona, kiedy na chwilę stracisz swój cel z oczu. To podstawa, bez której Twój content marketing nie będzie content marketingiem, a jedynie pisaniem dla sztuki.

Zbuduj swoją zbroję – opracuj cel (lub cele), opisz swoją grupę docelową, ton i język, jakim będziesz się posługiwać, wybierz kanały komunikacji w jakich chcesz działać i pomyśl nad pierwszym harmonogramem swoich postów. Dobry plan to podstawa Twojego contentu.

Chcesz wiedzieć więcej na temat tworzenia strategii? Zajrzyj tutaj.

Miej oko na cel

Hawkeye opanował umiejętność posługiwania się łukiem do perfekcji. Wiesz, w czym tkwi sekret? Poza szybkością i sprytem superbohater miał oko – potrafił skoncentrować się na celu i utrzymać tą uwagę tak długo jak było trzeba.

Tak samo Twój content nie przyniesie odpowiednio dobrych efektów, jeżeli nie wybierzesz celu, dla którego piszesz i nie utrzymasz koncentracji na nim przez odpowiednio długi czas. Strategią strategią, ale nic Ci z niej nie przyjdzie, jeżeli nie wdrożysz jej później w życie.

To trudne, ale wykonalne. Masz pomysł na tekst na swoim blogu? Zanim zaczniesz nad nim pracować, pomyśl który z celi spełnia? Żadnego? Może warto zrezygnować z tematu albo pomyśleć, jak można go zaadaptować pod swoją strategię.

Reaguj superszybko

Kapitan Ameryka słynął m.in. ze swojej szybkości. Przed chwilą pisałam, że plan to podstawa. Ale pamiętaj, że spontaniczne, kreatywne, lecz przemyślane akcje to szansa na zwrócenie na siebie uwagi. Gdyby nie spontaniczność i szybkość działania, nie mielibyśmy dzisiaj świetnych case’ów o Oreo i Super Bowl, batonikach Kit Kat i chwilowej awarii Facebooka czy ludzikach Lego i słynnym selfie z gali rozdania Oscarów.

Planuj, ale miej oczy i uszy otwarte na to, co dzieje się dookoła. Sieć i świat dookoła Ciebie jest pełen wydarzeń i potencjalnych inspiracji, które możesz wykorzystać. Nic nie działa tak dobrze, jak zabawny i angażujący Real Time Marketing.

Uderzaj z siłą

Uderzenie młotem Thora dla wielu wrogów okazywało się tym ostatnim. Niech Twój content w mediach społecznościowych będzie jak przemyślana seria uderzeń. Kilkoma tekstami zbuduj swoją siłę w umysłach i sercach czytelników, a później zadaj prawdziwy cios jasnym i mocnym wezwaniem do działania. To sposób, który znajduje swoje zastosowanie zwłaszcza wtedy, kiedy celem Twojego contentu jest m.in. sprzedaż produktów, czy kursów, przekonanie użytkowników do zapisania się na newsletter itd. Więcej na temat tej metody przeczytasz w książce Gary’ego Vaynerchuka “Jab, jab, jab, right hook”.

Główkuj i kombinuj

Być może Loki nie robił takiego pierwszego wrażenia jak jego brat Thor. Blady, raczej szczupły niż umięśniony, w dodatku w dziwnej (jak na moje oko) czapce. Ale czy to ważne? Ostatecznie książe Asgardu osiągnął naprawdę wiele dzięki wrodzonemu sprytowi i smykałce do kombinowania.

Tworząc content, bądź jak Loki. W branży, w której piszesz z pewnością są więksi od Ciebie, ale czy to naprawdę takie ważne? Bądź kreatywny, kombinuj i myśl o tym, jak możesz ugryźć jakiś temat inaczej. Jak możesz pisać, aby dać od siebie coś nowego, świeżość i jakość, jakiej do tej pory nie było? Podchodź do swoich tekstów kreatywnie, a przestaniesz być “jeszcze jednym blogiem parentingowym”.

Subtelnie szpieguj konkurencję

Zanim Natasza Romanoff vel.Czarna Wdowa dołączyła do ekipy Avengers, była super wyszkolonym sowieckim szpiegiem walczącym m.in. z Iron Manem.
Spokojnie, ty nie musisz poszerzać listy swoich umiejętności o papier wykwalifikowanego agenta. Musisz natomiast pamiętać o tym, aby od czasu do czasu sprawdzić, co robi konkurencja. Korzyści? Bardzo dużo. Możesz ustrzec się przed popełnieniem niejednego błędu i zobaczysz, które działania śmigają, a które lepiej sobie darować.

Pamiętaj, nie sugeruję Ci w żadnym wypadku kopiowania kropka w kropkę wpisów na blogu lub FB. Miej godność Content-Hero i ogranicz swoje śledztwo do wyciągania wniosków i ewentualnych, subtelnych inspiracji.

Działaj dla ludzi, nie dla siebie

Nie konkretyzuję, bo ta cecha łączy wszystkich superbohaterów. Ostatecznie wszyscy oni działają dla dobra ludzkości, nigdy dla własnego.

Podobnie Twój content. Pamiętaj, że ten najlepszy to taki, który powstaje w odpowiedzi na potrzeby czytelnika. Informacja, edukacja, rozrywka – jakie wartości niosą Twoje ostatnie teksty?

Pokaż się ludziom

Właściwy czas i właściwe miejsce. Obojętnie, gdzie ludziom dzieje się krzywda, ty jesteś spokojny. Wiesz, że każdy superbohater pojawi się mniej więcej w dwie minuty (nawet jeżeli w tym samym czasie walczy ze swoim wrogiem na drugim końcu miasta).
Ty też pamiętaj o tym, że publikacja tekstu to dopiero początek zabawy w dystrybucję treści. Pamiętaj o tym, żeby poinformować czytelników o nowym wpisie na swoich kanałach na FB i Instagramie. Udostępnij tekst na swoim prywatnym profilu. Udzielaj się w grupach tematycznych i linkuj do wpisów, które odpowiadają na zadane przez innego użytkownika pytanie. Sposobów jest mnóstwo, a kluczem działań – Twoje zaangażowanie i kreatywność. I nie zapomnij wziąć pod uwagę płatnej promocji postów na FB. Umiejętnie stworzona kreacja reklamowa może bardzo dużo.


Co jeszcze dodacie do listy? Piszcie w komentarzach!

Reklamy

2 uwagi do wpisu “Dlaczego Twój content powinien być jak ekipa Avengers

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s